قله های کاهار وناز

قله کاهار با ارتفاع 4050 متر در حاشیه غربی البرز – استان البرز – شهرستان کرج – بخش آسارا روستای کلوان قرار دارد.واز شمال شرقی توسط گردنه سیرابشم به قله‌هاي هفت خوان و کرچان از غرب به قله‌هاي ناز و وارکش متصل می‌گردد.

این کوه از شمال به روستاهاي گرآب و گته ده (از توابع طالقان) و از جنوب به روستاهاي کلوان و کلها ودروان محدود می‌شود.
قله کاهار پس از ارتفاعات مرتفع منطقه علم کوه و قلل منطقه طالقان از جمله سیالان، شاه البرز و خشکه چال، یکی از مرتفع‌ترین قله‌هاي البرز غربی می‌باشد.

صعود به قله کاهار4050 متر

پنجشنبه 8 مرداد ماه 1394

مبدا کوه پیمایی این قله روستای کلوان است که برای رسیدن به این روستا باید از تهران و از طریق اتوبان تهران -کرج برویم. سپس خروجی چالوس را انتخاب کرده و بلافاصله بعد از پل خواب (به محض دیدن تابلوی روستای سیرا ” سمت چپ جاده ( غرب ) مسیر آسفالت به نام “شهید کریم سیرایی ” را انتخاب نماییم . بعد از 8/2 کیلومتر به روستای کلوان خواهیم رسید. تمام مسیر آسفالت می باشد.

لازم به ذکر است حدودا در کیلومتر 6 یا 7 به یک دوراهی می رسیم سمت راست یک پل قرار دارد و سمت چپ از کنار کوه و سربالایی می باشد . مسیر سمت راست باید انتخاب شود.

روستای کلوان مبدا صعود قله کاهار و ناز می باشد. این دو قله کاملا در 2 یال جدا از هم صعود می شوند .برای صعود به قله ناز ، باید از داخل روستا – کنار نانوایی بربری و داخل باغ ها ادامه مسیر داد یا از سمت چپ کنار رودخانه به پاکوپ برسیم و ادامه مسیر دهیم.

برای صعود به قله کاهار باید از روی پل فلزی گذشت .جاده خاکی سربالایی را پیمود و پس از طی 200 متر از مسیر پاکوب ، سمت راست را انتخاب نمود. جانپناه کاهار از همان ابتدای مسیر قابل رویت است. ادامه مسیر تا قله دارای پاکوپ کاملا مشخص می باشد .

پنجشنبه 8 مرداد ماه 1394 ساعت 8 صبح از روی پل فلزی به سمت جانپناه حرکت کردم . مسیر پاکوب کاملا مشخص و تماما از روی یال می باشد. شیب مسیر ملایم و یکنواخت است .ساعت 11 به جانپناه رسیدم و بعد 15 دقیقه استراحت به سمت قله حرکت نمودم .

از جانپناه تا قله ، مسیر زمستانه از روی یال می باشد ولی در تابستان می شود تا یال زیر قله را تراورس نمود که من از همین مسیر ادامه دادم و ساعت 13:50 بر روی قله بودم .

از روی قله کاهار نمای قله علم کوه و قله آزاد کوه بسیار دیدنی است.

این هم آقا ابوالفضل اهل روستای کلوان که دو تا خر داشت بنام بنز و پیکان

نام قله : کاهار Kahar – استان البرز – شهرستان کرج – بخش آسارا – روستای کلوان

ارتفاع روستای کلوان : 2100 متر

ارتفاع جانپناه : 3200 متر به وسعت 12 متر مربع

ارتفاع قله : 4050 متر

مسافت : اتوبان تهران کرج – خروجی جاده چالوس تا روستای سیرا 39/6 کیلومتر

روستای سیرا تا روستای کلوان 8/2 کیلومتر

زمانبندی تقریبی برنامه :6ساعت صعود و 4 ساعت فرود . (جانپناه تقریبا وسط مسیر می باشد)

** توضیح : جهت بررسی بهتر لازم به ذکر است استراحت مسیر براساس یک ساعت ۱۰ دقیقه بوده است .

آنتن دهی موبایل : فقط تا جانپناه (همراه اول )

وضعیت سختی : صعود تابستانه اصلا فنی نمی باشد . مسیر بسیار طولانی است.

وضعیت آب : چشمه روستای کلوان – چشمه فصلی کنار جانپناه

مسیر زمستانه : از روی یال و کاملا متفاوت با مسیر تابستانه است. صعود زمستانه این قله با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه بسیار سنگین و فنی می باشد.

منبع

www.arashtehrani.com

4 thoughts on “قله های کاهار وناز

  1. سلام درودبرشما ممنونم از اطلاعات و راهنمایی‌ها تون انشالله خداوند عمر با عزت بهتون بده انشالله صعود به قله کاهار و ناز خاطره خوبی برایمان باشد محمود کریمی از روستای یاتان شهرستان ساوه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.