یخ نوردی – آبشار خور

پنجشنبه دوم بهمن 1393 من به همراه 4 نفر از دوستانم ( از راست به چپ در عکس زیر – کوروش نگهبان – فاطمه حاجی کریملو – مهسا ترابی و فیروزان فولادوند ) به مربیگری آقای کوروش نگهبان ساعت 6:30 صبح از میدان هفت تیر تهران به سمت پیست اسکی خور و سپس از آنجا به سمت آبشارخور برای تمرین یخ نوردی بر روی این آبشار حرکت کردیم .

 

 

 

برای رسیدن به آبشارخور موقعیت جغرافیایی E511031 N355409 ابتدا باید به پیست اسکی خور رسید این پیست اسکی در 23 کیلومتری جاده کرج- چالوس پیش از ورودی تاسیسات سد امیرکبیر ، باید مسیر را از راه فرعی به سمت شرق پی گرفت و از روستاهای ارنگه و روستای جی گذر کرد. واژه خور به معنی خورشید است.

روستاي خور با داشتن ارتفاع 2800 متري در دامنه غربي قله گندم چال که داراي 3600 متر ارتفاع از سطح دريا در شمال غرب تهران و يکي از مناطق مرتفع البرز مرکزي مي باشد و داراي طبيعت منحصر به فرد از نظر منطقه اي است که در تابستان داراي هواي خنک و عاري از رطوبت است و مناطق ديدني همچون قله ها و دره هاي سرسبز و پيچ در پيچ و باغهاي زيبا را دارا مي باشد يکي از شاخص هاي منحصر به فرد آن آبشار خور است.

از ابتدای دوراهی جاده چالوس تا ابتدای پیست ( روستا خور ) 17 کیلومتر و حدودا 1 ساعت راه می باشد . که باید ماشین را پارک کرده و بقیه مسیر را که 45 دقیقه تا 1 ساعت پیاده روی دارد طی کنیم تا به آبشار برسیم . مسیر بیشتر در دره و با شیبی ملایم است . آبشار زیبای خور با ارتفاع 50 متر از روستای خور تقریبا 2 کیلومتر فاصله دارد.

منبع

arashtehrani.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.